שארית יהודי אתיופיה: 2000 מבני הפלשמורה צפויים לעלות לישראל

איתי גדסי 3 Comment on שארית יהודי אתיופיה: 2000 מבני הפלשמורה צפויים לעלות לישראל

2000 מבני הפלשמורה צפויים לעלות לישראל בהשקעה של 370 מיליון ש"ח. ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה את התוכנית חצי שנה לאחר שהתחייב לכך. סגן השר יברקן: ""למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה"

בני הפלשמורה צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור בישיבת הממשלה בשני הקרוב, העלתם ארצה של 2000 מבני הפלשמורה מאתיופיה לישראל בהשקעה של 370 מיליון ש"ח.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי עמד בהתחייבות שהציב: "לפני חצי שנה התחייבתי להעלות את שארית קהילת יהודי אתיופיה. ביום שני הקרוב אני אביא לישיבת הממשלה החלטה להביא 2000 מבני עמנו יוצאי אתיופיה בדרך להביא את כל השאר. אנחנו מימנו גם 80 מיליון שקלים לפעילות בקהילה. אנחנו עומדים בהתחייבות שלנו".

סגן השר יברקן מבני העדה אמר: "לפני חצי שנה התחייבנו כאן ראש הממשלה ואני לקהילת יוצאי אתיופיה שאנחנו ממשיכים את העלייה מאתיופיה. והנה היום, ראש הממשלה, כל הכבוד, אני מודה לך בשם הקהילה על המשך העלייה שאתה עושה".

יברקן התייחס לאמירות הגזעניות של מוביל המחאה כנגד ראה"מ אמיר השכל ואמר, "למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה, המענה הטוב ביותר זה המשך העלייה של יהודי אתיופיה, ובוודאי לא להתנשא עליהם, ולא להגיד תודה למי שהיה באיזו פינה או צומת במשך העלייה שלנו. אני לא חושב שהיה פה ראש ממשלה שהעלה את יהודי אתיופיה יותר ממך, בעשרות אלפים, מאז שאתה בתפקיד ראש הממשלה, ואני מודה לך. תודה רבה ושנה טובה".

יש לציין כי בשנת 1997 יזם ראש הממשלה נתניהו את הבאתם לישראל של בני קהילת הפלאשמורה. מאז ועד היום הגיעו לישראל כ-30,000 מבני הקהילה, ובקדנציה האחרונה אישרה הממשלה את הבאתם של עוד כ-2,300 מבני הקהילה. כל זאת, במקביל לעשייה נרחבת וחסרת תקדים שהוביל רה"מ להשקעה של מאות מיליוני שקלים בשיפור קליטתם ושילובם בחברה הישראלית של כלל יוצאי אתיופיה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אריה דרעי, כיצד אתה מאפשר את הבאת הגויים הגמורים הללו??? אפילו ביתא ישראל אומרים שהם לא יהודים!!! מצחיק הצמידו לפלשמורה כיפות ומעלים אותם כיהודים העדה האתיופית טוענת בעצמה שהפלשמורה אינם יהודים אז למה אתם מעלים אותם אם לא להפוך את מדינת ישראל לכל אזרחיה

  2. 2

    היהודים יוצאי אתיופיה כבר עלו כולם במבצע משה ובמבצע שלמה.
    המהגרים הנוכחיים הם סתם גויים נוצריים מאתיופיה שמיובאים הנה בלחץ של גורמים רפורמיים מהתפוצות.

  3. 1

    הם לא קשורים לקהילת ביתא ישראל, הפלאשמורה הם אתיופים נוצרים שמתחזים אלינו וגונבים את הזהות שלנו בשביל לחיות בישראל ,הם נתמכים על ידי קה